Szkoła Podstawowa nr 7 w Lęborku

Szkoła Podstawowa nr 7
im. Bohaterów Westerplatte
w Lęborku

SP7 w Lęborku - adres
ul. Piotra Skargi 52, 84-300 Lębork

Zasady korzystania z kompleksu boisk przy Szkole Podstawowej nr 7 w Lęborku

I. Postanowienia ogólne:

1. Regulamin określa zasady korzystania z kompleksu boisk, sankcje za nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu oraz sprawy istotne dla bezpiecznego korzystania z boisk i jego trwałości.

2. Zarządcą obiektu jest Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 7 w Lęborku.

3. Kompleks boisk jest obiektem otwartym, wielofunkcyjnym wykorzystywanym do prowadzenia m.in. zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, szkolnych, form zorganizowanych: klas sportowych, szkółek, klubów, zawodów międzyszkolnych i środowiskowych, rozgrywek sportowych dla dzieci, młodzieży i społeczności lokalnej.

4. Kompleks boisk czynny jest w godzinach od 8.00 do 20.00, natomiast w  miesiącach wakacyjnych, podczas ferii i przerw zimowych godziny otwarcia mogą ulec wydłużeniu.

5. Boisko pozostaje do dyspozycji szkoły od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.30 przez cały okres trwania roku szkolnego oraz w inne dni i godziny, jeśli zaistnieje taka potrzeba.

6. Dopuszcza się możliwość korzystania z boiska przez innych użytkowników, pod warunkiem akceptacji i stosowania zasad określonych w niniejszym regulaminie.

7. Za bezpieczeństwo użytkowników (osób korzystających) oraz ład i porządek na boisku podczas zajęć lekcyjnych, sportowych, treningów odpowiada prowadzący zajęcia (nauczyciel, trener, instruktor) lub inna osoba odpowiedzialna za grupę.

8. Zorganizowane zajęcia sportowe, lekcyjne (pozalekcyjne), rekreacyjne powinny odbywać się pod opieką (bezpośrednim nadzorem) nauczyciela, trenera lub innej osoby odpowiedzialnej za grupę.

9. W trakcie zajęć (sportowych, lekcyjnych, pozalekcyjnych, treningów) na boisku powinny przebywać wyłącznie osoby biorące udział w zajęciach  pod opieką (nadzorem) opiekuna (trenera, nauczyciela, instruktora).

10. Na czas zajęć lekcyjnych (pozalekcyjnych) oraz sportowych szkoły pozostałe osoby/podmioty zobowiązane są do opuszczenia boiska.

11. Dzieci do lat 7 mogą przebywać na terenie obiektu wyłącznie za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) lub pod opieką osób pełnoletnich.

12. W trakcie gry widzowie (kibice) powinni przebywać poza boiskiem.

13. Do użytku przeznaczony jest wyłącznie sprzęt, w który boisko wyposażone jest na stałe.

II. Zasady korzystania z wielofunkcyjnego boiska sportowego:

1. Korzystanie z boiska jest bezpłatne.

2. Warunkiem korzystania z obiektu jest:

a) posiadanie obuwia sportowego

b) obowiązuje zakaz wchodzenia na sztuczną nawierzchnię w tzw. twardych korkach piłkarskich

c) przestrzeganie obowiązków użytkownika, a mianowicie:

  • – właściwe, kulturalne zachowanie na terenie kompleksu boisk,
  • – stosowanie się do poleceń przedstawiciela zarządcy,
  • – korzystanie z obiektu i jego urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem,
  • – przestrzeganie zasad współżycia społecznego,
  • – niezwłoczne informowanie opiekuna boiska o wszelkich uszkodzeniach urządzeń i innych zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo użytkowników.

d) BEZWZGLĘDNIE ZABRANIA SIĘ:

  • – spożywania alkoholu, środków odurzających lub innych podobnie działających substancji,
  • – wstępu osobom nietrzeźwym,
  • – palenia papierosów, żucia gumy i jej wyrzucania na nawierzchnię,
  • – używania butów innych niż określone w punkcie 2
  • – wprowadzania zwierząt,
  • – poruszania się na boisku na rowerach, rolkach, deskorolkach i innym sprzęcie mogącym spowodować uszkodzenie nawierzchni,
  • – niszczenia trawy wokół ogrodzenia i parkowania rowerów,
  • – przeszkadzania w zajęciach lub grze,
  • – zakłócania porządku i używania słów wulgarnych,
  • – wchodzenia na ogrodzenie i urządzenia sportowe,
  • – załatwianie potrzeb fizjologicznych na boisku i całym terenie przyszkolnym,
  • – śmiecenia, wnoszenia opakowań szklanych i metalowych,
  • – wnoszenia materiałów pirotechnicznych i ognia otwartego,
  • – przebywania na terenie boiska i wstępu na teren szkoły poza godzinami otwarcia,
  • – malowania oraz naklejania jakiegokolwiek oznakowania,
  • – instalacji (stawiania) jakichkolwiek urządzeń i konstrukcji (w tym także: podium, estrad, rusztowań, trybun); rozklejania plakatów, rozwieszania banerów oraz rozrzucania lub rozdawania materiałów reklamowych lub informacyjnych bez zgody dyrekcji lub upoważnionego pracownika Szkoły Podstawowej Nr 7.

3. Parkowanie samochodów użytkowników boiska odbywa się poza terenem szkoły.

III. Uprawnienia przedstawiciela zarządcy boiska:

1. Legitymowanie osób przebywających na terenie boiska oraz szkoły.

2. Wyłączanie obiektu lub jego części z użytkowania.

3. Nakazanie zmiany obuwia na sportowe.

4. Zwracanie uwagi na niekulturalne, niezgodne z duchem sportowym zachowanie.

5. Zakazanie wstępu na teren kompleksu boisk, które zakłócają ład i porządek.

IV. Przedstawiciel zarządcy nie ponosi odpowiedzialności za:

1. Wypadki powstałe w trakcie korzystania z boiska.

2. Rzeczy osobiste wniesione na teren boiska oraz pozostawione na terenie przyległym.

V. Postanowienia końcowe:

1. Użytkownicy korzystają z kompleksu boisk na własną odpowiedzialność i odpowiadają materialnie za wyrządzone szkody.

2. Korzystający z obiektu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania regulaminu, przepisów p.poż. i bhp, a także poleceń wydanych przez przedstawiciela Zarządcy.

3. Regulamin obowiązuje od 01.09.2024r.