
Telefon działa codziennie – 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę!
Nasze rozmowy i korespondencja jest poufna. To znaczy, że nie powiemy nikomu o tym,
o czym rozmawiamy.
W sytuacji zagrożenia Twojego życia lub zdrowia skontaktujemy się z osobami, które zadbają o Twoje bezpieczeństwo.
RÓŻNE PROBLEMY, RÓŻNE ROZWIĄZANIA.
Telefon 116 111 działa przez 7 dni w tygodniu, 24 godz. na dobę. Można także zarejestrować się na stronie https://116111.pl/ oraz napisać wiadomość e-mail.
ZASADY ABCD FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111:
- Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania;
- Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak
i stacjonarnych; - Chętnie – konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie.
Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę; - Dyskretnie – wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą
a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.
KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU 116 111?
Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących przy Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Każdy ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych
i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi.
Pomagają dzieciom i młodzieży rozmawiając o sprawach dla nich ważnych i trudnych.
Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ LUB NAPISAĆ?
- skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot;
- możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach
w szkole; - czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal – podziel się tym, co właśnie przeżywasz;
- dojrzewasz i masz związane z tym pytania;
- doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji;
- jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.
Konsultanci 116 111 czekają na Twój telefon!
Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem!
Samobójstwo – gdzie szukać pomocy?
Jeśli dzieje się coś złego i wiesz, że życie i zdrowie tej osoby jest zagrożone, zadzwoń pod numer alarmowy 112 i postaraj się przekazać służbom lokalizację miejsca, w którym znajduje się ktoś potrzebujący pomocy. Pamiętaj, w takich sytuacjach ogromne znaczenie ma czas.
Korzystaj z bezpłatnych telefonów pomocowych, takich jak m.in.:
116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu od 14:00 do 22:00,
800 70 222 – całodobowe centrum wsparcia dla osób dorosłych w kryzysie psychicznym,
116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24/h,
800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24/h.