Uczniowie klasy II b omawiali lekturę Aliny i Czesława Centkiewiczów „Zaczarowana zagroda” za pomocą stacji zadaniowych.
Uczniowie losowo podzieleni na grupy przechodzili od stacji do stacji i wykonywali zadania.
Stacja pierwsza: wycięli i złożyli pingwinka z szablonu.
Stacja druga: uczniowie za pomocą tabletu skanowali kody QR po to, by odpowiedzieć na pytania zawarte w kartach.
Stacja trzecia: układali puzzle przedstawiające różne gatunki pingwinów a następnie opisywali wygląd ułożonego pingwina.
Stacja czwarta polegała na rozwiązywaniu krzyżówki dotyczącej lektury i odczytaniu hasła.
Na zakończenie uczniowie wykorzystując karton, plastelinę, watę tworzyli swoje „zaczarowane zagrody”.
Taki sposób omawiania lektury sprawił, że uczniowie przyswoili i usystematyzowali swoją wiedzę na temat lektury, dowiedzieli się wiele ciekawostek o pingwinach, zgodnie współpracowali ze sobą, dobrze się bawili a jednocześnie uczyli.